Fişierele de tip cookie sunt esenţiale pentru ca dumneavoastră să utilizaţi la maximum site-ul nostru Web. De fapt, aproape toate site-urile Web utilizează acest tip de fişiere. Fişierele de tip cookie stochează preferinţele dumneavoastră şi alte informaţii care ne ajută să ne îmbunătăţim site-ul Web - dar nu vă faceţi griji, nicio informaţie colectată de pe site-ul nostru nu vă identifică în mod personal. Puteţi afla mai multe despre fişierele de tip cookie şi despre cum puteţi să le controlaţi cu ajutorul setărilor dumneavoastră de navigare din Ghidul Ford privind fişierele de tip cookie.

Povestea lui Henry Ford

Henry Ford a schimbat viaţa multor oameni, datorită maşinilor practice şi accesibile pe care le-a produs. Linia mobilă de asamblare şi tehnicile de producţie de masă pe care le-a inventat au stabilit standardele prin care avea să fie evaluată activitatea industrială în toată prima jumătate a secolului XX.

Povestea începe în Springwells Township, Wayne County, Michigan, pe 30 iulie 1863, când William şi Mary Ford au devenit părinţi, la naşterea lui Henry, primul dintre cei şase copii ai familiei. Crescând la o fermă prosperă de familie, el şi-a făcut educaţia într-o şcoală sătească, ce avea o singură clasă; încă de pe-atunci el a arătat un interes deosebit pentru absolut tot ce ţinea de mecanică. Acest interes avea să devină geniu desăvârşit şi să îi aducă lui Henry recunoaşterea ca ‘unul dintre cei mai mari industriaşi ai lumii’.

Ucenicia

Henry Ford a început de tânăr. pe când avea 12 ani, Henry îşi petrecea cea mai mare parte a timpului într-un mic atelier de mecanică, pe care îl amenajase de unul singur. Aici şi-a construit primul motor cu aburi, în 1878, când avea doar 15 ani. Un an mai târziu, avea să plece la Detroit, ca să lucreze ca ucenic maşinist.

Ucenicia sa a ţinut trei ani, după care Henry s-a întors la Dearborn. În următorii câţiva ani, Henry s-a ocupat cu repararea şi operarea motoarelor pe aburi, cu diverse slujbe de scurtă durată într-o fabrică din Detroit, dar şi cu îmbunătăţirea utilajelor folosite la ferma tatălui său. Anul 1888 a marcat o decizie majoră în viaţa sa, şi anume cea de a se căsători cu Clara Bryant; pentru a-şi întreţine familia, Henry a preluat conducerea unui gater din regiune.

Următoarea schimbare majoră nu avea să întârzie prea mult: în 1891, Ford lucra, deja, ca inginer la Edison Illuminating Company, în Detroit. Doi ani mai târziu, după ce a fost promovat inginer-şef, Ford avea, în sfârşit, suficient timp şi suficiente fonduri pentru a se ocupa mai intens de experimentele personale legate de funcţionarea motoarelor cu ardere internă.

Primul său vehicul

Culminarea experimentelor sale a constat în construirea unui vehicul auto-propulsat – Quadricycle – în 1896. Primul motor Ford a intrat în istorie direct de pe masa de bucătărie a lui Henry Ford şi a fost urmat, în scurt timp, de următorul său proiect - un motor montat pe un cadru cu patru roţi de bicicletă – prima maşină Ford.

Pe cont propriu

După ce a demisionat de la Edison, în 1898, Ford a înfiinţat Detroit Automobile Company. Din nefericire, compania a dat faliment. Dar cum nu-i stătea în obicei să dea înapoi când întâlnea o piedică, el a construit mai multe maşini de curse şi a condus, pe 10 octombrie 1901, celebrul ‘Sweepstakes’, smulgându-i victoria campionului Americii, Alexander Winton.